<< Ga terug

Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'

Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'Fatal Attraction wint Corso Vollenhove met 'Medic!'

VOLLENHOVE - Het blauwe leger van Wagenbouwgroep Fatal Attraction is terug aan de top. Na hun eerste Ereprijs in 2014 en winst in 2015, 2016, 2017, was het goud vorig jaar voor Stark Wark en eindigden ze op een vierde plek. Dit jaar hebben ze 'hun' eerste plek dus weer weten te veroveren. ''Wat zijn we trots! De prijsuitreiking was spannend, met als uitkomst de Ereprijs voor ons. Wij willen graag iedereen bedanken die een steentje heeft bijgedragen.''

Dit jaar is het 75 jaar geleden dat D-Day plaatsvond in Normandië. Voor Fatal Attraction de reden om 'Medic!' te bouwen. ''Wij willen zo de geallieerden herdenken als helden die ons bevrijd hebben.''

Op de wagen twee Amerikanen: een gewonde soldaat die van het slagveld wordt gesleept door een militaire verpleger (medic). Om hen heen rondvliegend puin. Op de wagen werd de snelheid gecreëerd door dahlia's in lijnen te prikken. Voorop waren veel donkere kleuren te zien en aan de achterzijde lichtere kleuren, om zo de explosie weer te geven. Ook werden er gedroogde dahlia's gebruikt voor de huid. In totaal zijn er zo'n 400.000 dahlia's op 'Medic!' gegaan, een grote wagen dus. Er werd een hoogte van 10,5 meter bereikt en een lengte van 16 meter. Het geluid op de wagen kwam van verschillende kanten.

"Ondanks dat het vooral 's middags erg warm was in Vollenhove, was het ongelooflijk druk op het parcours", aldus de organisatie. "Wij mogen spreken van een bezoekersrecord voor Corso Vollenhove. Alleen al 's middags hebben we meer dan 45.000 mensen mogen verwelkomen en 's avonds was het nog drukker. Wij hebben het 's avonds nog niet vaak zo druk gezien."

Later volgt nog een officieel bericht met het totaal aantal bezoekers. "Er waren ook opvallend veel buitenlandse kijkers", gaat de organisatie verder. "We willen alle bezoekers bedanken voor hun komst naar Vollenhove. Niets is mooier voor de wagenbouwers, die maandenlang aan hun creaties hebben gewerkt, dan waardering van een groot publiek. Een groot applaus voor alle figuranten en muzikanten, die er een show van maakten in de warmte. Tot slot een buiging voor de wagenbouwers en vrijwilligers, voor het geweldige Corso."

Lees de complete uitslag met alle punten van de jury op: www.corso-vollenhove.nl/uitslag-corso-2019.

Winnaar Publieksprijs

Nameless - Roodkapje

Winnaar Figuratieprijs

Excellent - Drums of Odin

Winnaar Verlichtingsprijs

Nameless - Roodkapje

Duurzame Innovatieprijs

De Vereniging - Walking with Dinosaurs



Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Like ons ook op Facebook!

Ontworpen door BCO Reclameburo