<< Ga terug

Businessclub de Wetering blijft maar groeien

Businessclub de Wetering blijft maar groeienBusinessclub de Wetering blijft maar groeienBusinessclub de Wetering blijft maar groeienBusinessclub de Wetering blijft maar groeien

(door Gerard Meijeringh)

GENEMUIDEN - Dat het nog steeds goed gaat met Businessclub de Wetering van Sportclub Genemuiden was woensdag duidelijk te zien. Maar liefst 275 sponsors bezochten het traditionele Stamppotbuffet. “Sportclub Genemuiden is nog steeds een sterk merk. Er is een toename geweest van tien procent van bedrijven die lid zijn geworden van onze businessclub. Het is nog steeds een succesvol concept”, aldus voorzitter Raymond van Dijk van Businessclub de Wetering.

Jarenlang pakte Businessclub de Wetering tijdens het Stamppotbufet uit met een bekende spreker. Dit keer ontbrak een hoofdgast. Alko Tolner van het Prins Mauritshuis in Blokzijl nam deze rol voor even op zich als nieuwe topsponsor van Sportclub Genemuiden en bracht een vermakelijke speech toen hij zijn bedrijf Prins Mauritshuis introduceerde als nieuwe topsponsor van Sportclub Genemuiden. Hij is een van de nieuwkomers bij Businessclub de Wetering, die maar blijft groeien. Inmiddels zijn maar liefst 260 bedrijven aangesloten bij de businessclub.

Een andere nieuwe spreker was Luuk Drost. Als nieuwe voorzitter van Sportclub Genemuiden mocht hij voor het eerst het woord voeren tijdens het Stamppotbuffet. “Ik ben nu 103 dagen voorzitter en heb de vereniging beter leren kennen”, aldus Drost, die het belang aanstipte van het werk van de vrijwilligers. “Zonder vrijwilligers lukt het niet”, aldus de voorzitter, die vertelde dat Sportclub Genemuiden over een aantal jaren de stap wil maken naar de derde divisie, waarbij ook de eigen jeugd een aandeel moet hebben.” Dit jaar viert Sportclub Genemuiden het 90-jarig jubileum. De feestavond staat gepland op 24 oktober.

Volop aandacht was er voor de nieuwe jeugdsponsor van Sportclub Genemuiden. De Rabobank vervulde maar liefst tien jaar deze rol, maar wilde een stapje terug doen. En dat betekende werk aan de winkel voor het bestuur van Businessclub de Wetering, want het was zeker niet eenvoudig om een nieuwe jeugdsponsor te vinden. Uiteindelijk werd met de Sycade Group een nieuwe jeugdpartner gevonden. Het Zwolse bedrijf heeft zich voor vijf seizoenen verbonden aan Sportclub Genemuiden als nieuwe jeugdsponsor.

Er was ook nieuws op het kledingfront. De nieuwe kledinglijn van Sportclub Genemuiden werd gepresenteerd. Het resultaat van een succesvol onderonsje tussen Flier Sport & Fashion en Puma. De komende acht jaar blijft deze samenwerking tussen deze twee bedrijven en Sportclub Genemuiden bestaan.

Al met al was het een goede avond voor Businessclub de Wetering. Van Dijk stipte aan dat de businessclub zich wil blijven onderscheiden. “Daarom gaan we vanaf 6 februari starten met kennissessies, waarbij we kennis gaan delen over verschillende onderwerpen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en cybercriminaliteit. Deze sessies worden in kleine groepjes gehouden.”



Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Like ons ook op Facebook!

Ontworpen door BCO Reclameburo